U glavnom gradu naše zemlje nedavno su otvoreni novi prostor  i nova kompanija namenjeni na prvom mestu unapređenju postprodukcionih kapaciteta kada su film i snimanja u Srbiji u pitanju. A ima tu još dosta toga potencijalno korisnog i zanimljivog. Upravo tim povodom o 247 Hub-u smo porazgovarali saNemanjom Stanojevićem, koordinatorom studija.

Kako bi ekonomično, u nekoliko rečenica, mogla biti predstavljena vaša kuća i ovaj vaš poduhvat?

Naš 247Hub je je formiran kao ultimativni postprodukcioni centar koji je zamišljen, projektovan i izveden sa idejom da  u njemu stvaraju najkreativniji i najeminentniji filmski stvaraoci domaće i strane kinematografije. Centar koji će filmskim autorima omogućavati najbolje tehničke i logističke uslove dostojne onih koje smo do sada mogli da vidimo samo na inostranim teritorijama, a koji su poslužili kao polazna tačka za formiranje našeg haba i koje smo, i to ponosno mogu da istaknem prevazišli u nekoliko segmenata.


Ko u ovom trenutku čini ekipu 247Hub-a?

Ekipu čine ljudi koji su ceo svoj život i karijeru posvetili filmu i filmskoj produkciji. O imenima ne bih sada da govorim zato što nama nije cilj promovisanje bilo koga iz osnivačkog i kreativnog tima, već nam je cilj da zajedničkim snagama unapredimo postprodukcione procese u Srbiji, u celokupnom lendskejpu medijske produkcije. A uveravam vas da ljudi koji stoje iza ovoga imaju kapacitete da to urade. Takođe , naša kompanija je kao jedan od primarnih ciljeva indentifikovala, i već radimo na tome, edukaciju novih mladih kadrova koji će u jednom trenutku postati okosnica 247Hub-a.

Kako nastaje, kako evoluira jedan ovakav projekat od početne ideje pa do sadašnjeg okvira i da li je ovaj nezgodni trenutak za početak rada samo slučajnost, posledica sticaja okolnosti?

Kolege osnivači su jednostavno u toku svog rada na filmskim projektima uvideli da u, dosta dobro organizovanom produkcionom lancu u Srbiji, nedostaje bitna karika, a to je referentni postprodukcioni kapacitet koji može da odgovori potrebama stranih klijenata. U svetu postprodukcijom se bave posebni produckioni timovi koji nekada prevazilaze brojnost timova koji učetsvuju u akviziciji, odnosno snimanju filmskog ili televizijskog sadržaja. Strane filmske ekipe koje snimaju, i to vrlo aktivno u Srbiji, nisu mogle da zaokruže proces rada upravo iz nedostatka jednog ozbiljnog postprodukcionog kapaciteta. To je bila polazna tačka iz koje se krenulo u formiranje i razvijanje projekta koji se kasnije razvio u 247Hub. Postprodukcioni centar kome sličan postoji tek na nekih 1000 kilometara  od Beograda. Ovaj projekat ima za cilj da podigne produckione a pre svega distributivne standarde filmskog i televizijskog sadržaja u našoj zemlji na nivo dostojan najvećih filmskih tržišta. Od Evrope do magičnog Holivuda.

Koje bi bile ključne osobenosti vaše firme i tog prostora, šta je ono štop ga barem i u ovoim i obližnjim prostorima čini jedinstvenim?

Odgovor na ovo pitanje se sastoji iz dva segmenta i hvala vam na njemu. Prvo jesu tehnički kapaciteti koji ne mogu da se pronađu nigde u okruženju. Svaki uređaj u našoj floti je referentan i spreman za rad za najzahtevnije projekte. Sofisticiranost naše opreme i procesa rada se ogleda u tome da je birano najbolje od najboljeg što postoji na tržištu. Od Baselight softvera za grejding i kolor-korekciju na kom se obrađuju najveći naslovi svetske kinematografije, do monitora za obradu slike od kojih, sve i da hoćete, bolje ne možete da nađete.Prvi smo koji smo u regionu formirali salu za procese kolor-korekcije i grejdinga koje možete da pratite na najreferentnijim Sony monitorima, ali i uz pomoć referentne projekcije koja je postignuta najsofisticiranijim projektorom i , prvim u zemlji, referentnim bioskopskim platnom marke Stuart i sve to uz podršku Dobly 7.1 bioskopskog zvuka.

Drugi segment jeste naša filozofija poslovanja koja se ogleda u našem imenu. Mi smo hab za sve dobronamerne filmske autore koji konačno imaju poligon na kom svoje ideje mogu da dovedu do nivoa do kog su ih i zamislili. Mi želimo da učestvujemo u stvaranju filma od starta, i to je korak, vratiću se na prošlo pitanje, koji će dovesti do podizanja ukupnih standarda. Autori sada imaju mogućnost da našim angažovanjem dobiju paket usluga koji će, to vam garantujem , dovesti do toga da će svoja audiovizuelna dela konačno moći da vide u pravom svetlu. Takođe , razvijamo i edukativnu komponentu našeg prostora. Želimo da stvaramo nove kadrove, nove kolor-artiste koji će zajedno sa nama podići Srbiju na još više kinematografske grane.

Šta je onda ono što već sada možete da pružite potencijalnim klijentima i/ili saradnicima?

Sve ono šta sam vam nabrojao u prethodnim odgovorima naš hab može da pruži klijentima. Trenutno smo u završnoj fazi stavljanja u punu snagu naših kapaciteta i spremno ćemo ući u 2021. godinu koja će biti istorijska za postprodukciju u našoj zemlji i regionu.

Kakvim se projektima i angažmanima nadate i kako uopšte u ovom trenutku svoj oblik dobija radni portfolio jedne ovakve kuće?

Nadamo se projektima koji će razumeti našu filozofiju poslovanja, odnosno njihovi stvaraoci. Projektima koji će zajedno sa nama unapređivati procese rada na filmu i televiziji. Projektima koji će postati referentna tačka za dalji razvoj.

Da li ste jednako otvoreni i za ovdašnje i inostrane filmadžije i klijente?

Na ovo pitanje ne može biti jednostavniji odgovor. Da, apsolutno. Pogotovo nam je stalo do domaćih autora. 247Hub je srpska kompanija, podignuta uz pomoć domaćeg kapitala. Smatram da su ovakvi projekti ključni za razvoj kinematografije naše zemlje i da Srbiji mogu da donesu korist na više nivoa. Veće angažovanje i dolazak stranih produkcija koje sada imaju mogućnost izvršenja potpuno nove palete procesa koje sada mogu da finalizuju u Srbij,i a za koje su do sada odlazili iz iste i išli na druga tržišta. A kada su domaći autori u pitanju nakon skoro pedest  godina u svom gradu imaju kapacitet da film završe na nivou najvećih holivudskih produkcija.

Da li postoji još manevarskog prostora, ali i realnih mogućnosti za dalji rast i razvoj 247hub-a?

Da. Investicija 247Hub-a je ulaganje u budućnost. Spremni smo da pratimo trendove , i pratićemo ih, i da idemo u korak sa svetskim postprodukcionim studijima kako bi uvek bili u istom redu kao i oni.